9 maart 2016 Richard Kok

Helpende hand van lokale ondernemers

MKB’ers zijn goed en belangrijk. Ze zijn goed in hun vak en dat is belangrijk voor een levendig straatbeeld. Zeker in tijden van leegstand in binnensteden is het van toegevoegde waarde dat er middenstanders zijn die alles uit de kast trekken om een succesvol ondernemer te zijn. De inzet van nieuwe media helpt daarbij.

Namens R & R media en advies helpen we ondernemers met alles op het gebied van communicatie. Of het nu gaat om het versturen van een nieuwsbrief, het opzetten van een Facebook-pagina of het maken van videocontent. Het is leuk om te merken dat steeds meer ondernemers juist deze vormen van marketing inzetten.

Wat daarbij opvalt, is dat het vaak echte vakmensen zijn. Vakmensen met een verhaal, met een missie en een enorme drijfveer. Vele uren steken ze in hun winkel of restaurant om de klant of gast een superservice te bezorgen. De bewondering voor dit soort ondernemers stijgt met de dag, zeker in tijden waarin banken en andere grote organisaties nogal eens een steek laten vallen.

Storytelling
Door de enorme passie voor hun product of dienst blijft het vermarkten van je verhaal (ook wel storytelling genoemd) vaak wat achter. En dat is jammer, want juist met passie en motivatie kun je het verschil maken. Ook als kleine speler.

R & R media en advies mag steeds vaker meedenken met lokale ondernemers. Zo hebben we als founder van DoesburgDirect.nl een propositie gecreerd waarbij ondernemers in de vorm van een videopitch een product of dienst kunnen aanbieden. In het onderstaande voorbeeld grijpt de lokale snoepwinkel haar kans om nieuw, ambachtelijk gemaakt snoep aan te prijzen

Een andere lokale ondernemer wil over de aankoop van een bril vertellen. Daar gaan onder andere een oogmeting, montuurkeuze, glasslijpen en -montage aan vooraf. Juist door deze handelingen in beeld te brengen, wordt het verhaal achter een bril verteld.

Via ons platform DoesburgDirect.nl komen we in contact met lokale ondernemers en merken we steeds vaker dat we meer zijn dan een medium waarop geadverteerd kan worden. Zo worden we uitgenodigd om te sparren, te brainstormen en mee te denken over ondernemerschap. Geheimen worden toevertrouwd, met als doel om een nog beter winkelassortiment te presenteren.

Kennisoverdracht
Ook op het gebied van kennisoverdacht worden we steeds vaker gevraagd. Binnenkort verzorgen we een training voor lokale ondernemers die meer willen weten over de nieuwe media. Over de kansen die kanalen als Facebook en YouTube bieden. Over hoe je jouw doelgroep vindt en bereikt. Maar ook over wat je wel en wat je vooral ook niet moet doen. Een training die vooraf wordt gegaan met een overzicht van algemene trends op het gebied van sociale media in de retail.

Wil je meer weten of een videopitch, bedrijfsfilm of training sociale media? Neem dan contact met ons op en vraag naar onze aantrekkelijke tarieven. Juist nu het voorjaar in aantocht is, willen mensen verrast worden met vrolijke, leuke en bijzondere videocontent. Wij staan in de startblokken!

 

,