2 februari 2016 Rik Leonards

Beursverslag WineProfessional en vloggen

Het nieuwe jaar begint voor R & R media en advies met een mooie en uitdagende video-opdracht. The Wine & Food Association benadert ons voor een sfeerverslag van de vooraanstaande vakbeurs WineProfessional, van maandag 11 tot en met woensdag 13 januari in de RAI Amsterdam.

Ze willen een verslag – van de eerste beursdag – dat precies weergeeft waarvoor de beurs staat: bekende koppen uit het vak, mooie en goed gevulde stands en close-ups van proevende bezoekers.

De uitreiking van de Diamond Awards, op zondag 10 januari in Hotel De L’Europe in de hoofdstad, moet eveneens onderdeel zijn van de reportage.

Flexibel
Onze flexibiliteit helpt ons bij het binnenhalen van deze mooie opdracht, want deze wordt (redelijk) last minute uitgezet en bevestigd. Bovendien krijgen we (pas) kort voor de opening van de beurs ter plaatse de briefing en is de afspraak dat we de video na thuiskomst direct uitwerken en aanleveren.

Om 02.43 uur gaat de video via WeTransfer richting de opdrachtgever. Inclusief een kleine bonus: de organisatie wil graag dat we met draaiende camera een rondje maken over de vloer en dit vastleggen in een video waarin deze rond versneld wordt weergegeven, een zogeheten timelapse.

Dynamisch
Eerlijk gezegd zijn we best wel blij met al deze hectiek en dynamiek, want juist dat is één van de dingen waarmee we ons met ons bedrijf willen – en kunnen – onderscheiden. R & R media en advies is er voor de opdrachtgever en levert op het moment dat die er om vraagt.

We kiezen – uiteraard – voor onze (grote) reportagecamera en filmen uit de hand. Op die manier zijn we in staat om veel close-ups vast te leggen en beweging in beeld te brengen.

Perfect om de dynamiek op de beursvloer op een mooie manier te laten zien. Die dynamiek laten we ook terugkeren in de video door korte scènes te gebruiken, hard te knippen en te variëren met de snelheid waarin de scènes worden laten zien. Het resultaat kun je hierboven bekijken. Ook interesse in een (beurs)verslag, we vertellen je graag meer.

Vloggen
De nieuwste loot aan de stam van R & R media en advies is de vlog! Vloggen groeit snel in populariteit en het bekendste voorbeeld is ongetwijfeld Enzo Knol.

Zijn YouTube-kanaal telt inmiddels meer dan één miljoen abonnees en dat is meer dan het aantal mensen dat dagelijks om 20.00 uur naar het NOS-journaal kijkt.

Vloggen is de perfecte manier je evenement, activiteit of afgeleide op een leuke, ontspannen en dynamische manier te laten vastleggen.

Op ChefsFriends.nl, ons platform over food & travel, publiceren we vlogs die inhoudelijk verschillen, maar allemaal wel betrekking hebben op food & travel. Je kunt ze ook bekijken via deze link.

Wil jij een door ons gemaakte vlog van jouw evenement, activiteit of aanverwant, neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden. Voor een kant-en-klare vlog (inclusief montage) geldt een vanaf-prijs van 275 euro. Realiseerbaar voor iedere beurs dus.

Richard Kok en Rik Leonards

, ,