21 december 2016 Richard Kok

Onderzoek naar grootste Facebookpagina’s

Een journalist is nieuwsgierig. Wil altijd het hoe en waarom weten. Bijvoorbeeld wat de grootste Facebookpagina’s van Doesburg zijn. We gingen op onderzoek uit.

Facebook is nog steeds het grootste open social media-kanaal in Nederland. Het gebruik is enorm en divers. Niet alleen personen vertellen er wat ze doen en vinden, ook bedrijven en organisatie laten steeds vaker via Facebook van zich horen.

Als inwoner van Doesburg ging Richard op onderzoek uit. Om te achterhalen welke pagina’s de grootste zijn in zijn stad. Het gaat hierbij om openbare en actuele pagina’s van bedrijven of organisaties met Doesburg als hoofdactiviteit.

Onderzoeksrapport
Dat betekent zoeken, noteren en rangschikken. Handwerk dus. Op 19 december hebben we de zoektocht uitgevoerd en een ranglijst samengesteld. Daarna is het onderzoeksrapport gepubliceerd en gedistribueerd.

Een van de conclusies uit het rapport is dat in Doesburg de kleine bedrijven het beter doen dan grote organisaties. Met name horecabedrijven en modewinkels scoren goed. Ook de leeftijd van een bedrijf speelt geen enkele rol bij de omvang van de Facebookpagina.

Contentkalender
Door de sterke toename van het aantal verschillende social media-kanalen neemt de concurrentie om aandacht verder toe. Dat betekent dat in 2017 de kwaliteit van de content van nog groter belang wordt. Dus wie wil scoren moet goed en gestructureerd te werk gaan. Een contentkalender is daarbij een must.

Wil je het rapport ontvangen om zo beter zicht te krijgen op de grote online spelers van Doesburg? Stuur een mail naar richard@rrmediaenadvies.nl en je ontvangt het gratis in jouw mailbox.

Kwaliteitscontent
Meer weten over wat er allemaal mogelijk is met Facebook? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op. Dat kan via bovenstaand mailadres. Mogelijk kunnen we je helpen bij het realiseren van jouw online ambities voor 2017.

Eén ding is van groot belang: door de toename van content via allerlei (social media)kanalen op internet, neemt het belang van kwaliteitscontent verder toe. En met kwaliteitscontent kunnen wij je van dienst zijn.

 

Comment (1)

Comments are closed.