21 augustus 2020 Rik Leonards

Zo leer jij berichten schrijven voor social media

Photo by Camilo Jimenez on Unsplash

‘Ik kan niet schrijven.’ We horen het heel vaak van ondernemers. Natuurlijk, schrijven is een vak, maar ‘kan niet…….’. Deze drie tips helpen jou om je verhaal op papier te zetten. Kruip achter je computer en schrijf je posting voor sociale media.

Begin gewoon
Inderdaad: gewoon doen! Ga ervoor zitten, kies een onderwerp dat je interesseert of waarbij je een gevoel hebt en start met schrijven. Spreek met jezelf af dat je een bepaalde periode, bijvoorbeeld een half uur, aan de slag gaat en gebruik die periode ook. Laat het daarna rusten en kies een ander moment voor de finetuning van je bericht. Wedden dat je uiteindelijk iets bruikbaars hebt.

Houd het simpel
Een posting voor sociale media hoeft geen boek te zijn. Niet als het gaat om de lengte, maar ook niet voor wat betreft de inhoud. Je wilt met je bericht een boodschap overbrengen of iets (een nieuwtje) vertellen. Dat is dus ook waarover het moet gaan. Een inleiding is niet nodig, wees gewoon to-the-point. Als media of gasten er meer over willen weten, dan nemen ze wel contact met je op.

Origineel zijn, is niet nodig
Natuurlijk is het leuk als je posting lekker leest en goed geschreven is. Maar meer dan dat hoeft het ook niet te zijn. De inhoud hoeft niet origineel te zijn, maar moet juist functioneel zijn. Blijft dicht bij het onderwerp van je bericht, dat betekent voor alle partijen zo min mogelijk afleiding.

Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest, LinkedIn… social media floreren. Je moet meedoen, maar hoe? Door ons in te schakelen. We helpen je online zichtbaar te zijn en jij bepaalt de manier waarop. Zorgen wij voor een contentkalender en publiceer jij zelf of laat je ook het maken van berichten aan ons over? Wij hebben een oplossing voor iedere wens. Het eerste gesprek is altijd gratis. Stuur een e-mail naar rik@rrmediaenadvies.nl.

, , , , ,